فارسی| En امروز : 31 فروردین 1403

سری لانکا با استقرار اولین ماهواره مکعبی تحقیقاتی خود در مدار به عصر جهانی فضا پیوست

کد خبر : 4 15 تیر 1398
پ

سری لانکا ، همسایه هند، بعد از ظهر روز دوشنبه جاری ورود خود را به عصر جهانی فضا با در مدار قرار دادن موفقیت آمیز RAAVANA-1 ... ‎

ایالات متحده آمریکا ماهواره Raavana-1 را تحت عنوان پروژه Birds-3   به ایستگاه فضایی بین المللی  فرستاده بود. این پروژه ابتکار سازمان ملل متحد برای کمک به کشورها در پرتاب اولین ماهواره های آنها است.

 سری لانکا ، همسایه هند، بعد از ظهر روز دوشنبه جاری ورود خود را به عصر جهانی فضا با در مدار قرار دادن موفقیت آمیز RAAVANA-1 ، اولین ماهواره مکعبی تحقیقاتی این کشور، از ایستگاه فضایی بین المللی تثبیت کرد.
دو  دانشجوی جوان سری لانکایی در حین تحصیل در رشته مهندسی فضا در انستیتو تکنولوژی کیوشو در ژاپن ،آن را طراحی کرده و ساخته اند. این ماهواره روز 18 آوریل سال جاری از پایگاه فضایی Wallops Flight Facility ناسا در ویرجینیا به فضا پرتاب و در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر شد. سپس بعدازظهر روز دوشنبه جاری در مدار قرار گرفت.
ماهواره RAAVANA-1 تصاویرجغرافیایی  بخش هایی از سری لانکا را از فاصله 400 کیلومتری مدار زمین تهیه می کند.
حداقل عمر این ماهواره هجده ماه است. مأموریت این ماهواره تأیید ماژول مورد استفاده برای بارگذاری داده ها از ماهواره های بعدی است. این ماهواره بخشی از پروژه BIRDS و  طرح ابتکاری سازمان ملل متحد است که برای کمک به کشورها برای پرتاب اولین ماهواره های آنها است.
جالب توجه است که چین اولین ماهواره ارتباطاتی سریلانکا را در سال 2012 با  مشارکت یک شرکت فن آوری فضایی دولتی چین به فضا فرستاد.

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها